Tancat

R2B PostDoc Senior

Barcelona Ref. 2026/025

Convocatòria per a un/a R2B PostDoc Senior al grup de Farmacogenòmica i Genètica Neurovascular. Termini: 18 de febrer de 2026, 15:00 h.

Sobre la Unitat / Grup

El grup es dedica a l’estudi de l’ictus i altres malalties neurològiques utilizant eïnes òmiques com la genòmica, la epigenòmica, la proteòmica o la transcriptòmica. Amb l’objectiu final de trobar tractaments per aquestes malalties complexes.

Requisits imprescindibles

  • Titulació mínima requerida de Doctor/a (fa més de 5 anys)
  • Màster/postgrau en cures pal·liatives
  • Màster en Counseling i intervenció en el dol, pèrdues i trauma
  • Diploma d’Acreditació en l’Àrea Funcional de Pal·liatius
  • Experiència postdoctoral amb capacitat per participar i/o dirigir un o més projectes de recerca
  • Coneixements alts d’anglès i d’informàtica
  • Coneixement oral i escrit de les dues llengües oficials de Catalunya o, en el seu defecte, el/la candidat/a seleccionat/da haurà de demostrar, o comprometre’s a adquirir, en un termini no superior a un any, un coneixement correcte de les dues llengües oficials de Catalunya.

Es valorarà

  • Experiència en suport psicològic individual, però també grupal, amb pacients amb malalties avançades, cuidadors i familiars.

Funcions

Funcions a realitzar en relació amb la malaltia de petit vas cerebral de causa genètica:

  • Disseny de projectes de recerca enfocats en l’àmbit social.
  • Acompanyament psicològic al pacient des del moment del diagnòstic (suport en la comunicació de la notícia, acceptació, maneig de l’ansietat, depressió, por o negació).
  • Teràpia emocional individual amb el pacient (en les fases en què encara conserva capacitat d’introspecció i comunicació).
  • Suport psicològic intensiu a familiars i cuidadors principals (dol anticipat, culpa, sobrecàrrega emocional, burnout, ràbia, esgotament).
  • Facilitar grups terapèutics de familiars i cuidadors (escola de familiars, grups de suport mensuals).
  • Psicoeducació a la família sobre la malaltia, evolució esperada i estratègies de comunicació i maneig diari.
  • Intervencions no farmacològiques per reduir símptomes psicològics i conductuals de la demència (ansietat, apatia, irritabilitat, plor, agitació, insomni, idees delirants lleus...).
  • Acompanyament en moments crítics (ingressos, crisis, final de vida, decisions difícils).
  • Ajudar la família en la presa de decisions ètiques i emocionals (residència, mesures de suport, curatela, testament vital...).
  • Coordinació amb la resta de l’equip (neuròleg, treballador social, infermeria, terapeuta ocupacional) per a un abordatge integral.
  • Formació al personal de la clínica en comunicació empàtica amb persones amb demència i maneig emocional de situacions difícils.
  •  

S’ofereix

  • Contracte vincultart al projecte CPP2023-010519 Proyecto CPP2023-010519 financiado por MICIU/AEI /10.13039/501100011033 y por FEDER, UE
  • Jornada laboral anual de 1.627,50 hores (37,5 hores/setmana)
  • Retribució segons conveni
  • Grup de Recerca: Farmacogenòmica i Genética Neurovascular.

Documentació i termini de presentació

Els/les interessats/es hauran de lliurar preferentment la documentació (1) en PDF, per correu electrònic a la Direcció de la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, adreça ir_seleccio@santpau.cat, indicant la referència 2026/025

(1) Carta de sol·licitud i Currículum Vitae actualitzat i Autorització Tractament de Dades signat**

Sol·licita aquesta oferta

Extensions de fitxers acceptades: PDF, DOC, DOCX, ODT, TXT (max 10 MB)
Extensions de fitxers acceptades: PDF, DOC, DOCX, ODT, TXT (max 10 MB)
Text per identificar Refresca CAPTCHA