Aquest cap de setmana, el Centre de Cultura i Memòria del Born ha estat l’escenari de la 18a Festa de la Ciència, una gran trobada de tots els públics amb la ciència i el coneixement on l’Institut de Recerca Sant Pau ha estat una de les entitats participants, oferint tres activitats que han captivat a nombroses famílies.
Dissabte a la tarda, els visitants van poder gaudir d’una activitat dinàmica i educativa per conèixer com són i com funcionen el cervell, el cor i la sang a través de models 3D a mida real i pòsters interactius. Els nens i nenes van haver d’enganxar les parts dels òrgans identificant les seves funcions per entendre millor aquests tres pilars fonamentals del cos humà. L’activitat, dinamitzada pel Jorge Clusa, responsable de divulgació de l’Institut de Recerca Sant Pau, va agradar molt als més menuts.
Diumenge al migdia, Marta Cano i Romina Miranda, investigadores del grup de recerca en salut mental de l’Institut de Recerca Sant Pau, van convidar també als més joves a explorar les estructures del cervell i les seves funcions muntant un trencaclosques 3D de paper d’aquest òrgan. Els assistents també es van divertir molt participant d’un original bingo cerebral on cada jugada revelava una curiositat sobre el cervell humà.
Per tancar la festa, diumenge a la tarda, el Dr. Robert Belvís, la Dra. Noemí Morollón i el Dr. Juan Aibar, professionals de la Unitat de Cefalees i Neuràlgies de l’Hospital de Sant Pau, amb el suport de Iago Andreu, enginyer clínic del Dimension Lab de l’hospital, van explorar la complexitat de la neurocirurgia. Els assistents que ens van acompanyar van descobrir com la tecnologia ajuda a planificar operacions amb més precisió i seguretat, i van poder viure una experiència immersiva provant unes ulleres de realitat virtual.
L’Institut de Recerca Sant Pau agraeix a tothom qui ha fet possible aquest èxit, tant als organitzadors com als participants, que han contribuït a fer d’aquesta Festa de la Ciència una edició memorable.